![]() |
Mimari Restorasyon Öğrencilei |
Neden bu okulu seçtiniz?
Sinem: Antalya çevresinde bulundurduğu tarihi eserler bakımından bu bölüm için daha elverişli olduğu bilincindeydim. Eğitiminin bu yönde bana çok şey kazandıracağını düşündüğüm için tercihlerimi Antalya ve sınırları çevresinde yaptım. Tercihlerim sonucunda da buraya yerleştim.
Bahadır: Lisede yapı ressamlığı bölümü okuyordum. Mesleğimle alakalı 2-3 seçeneğim vardı. Buraya gelmeden önce alanı ve okulu araştırdım. Tercihim Akdeniz Üniversitesi yönündeydi. Alan ve çevre olarak biraz pişmanlığım var ama bu pişmanlık kesinlikle hoca ve eğitim konusunda değildir.
Tuğçe: Mimari restorasyon bölümü şu an 3 üniversitede var. Onlar da Safranbolu, Batman ve Antalya. Okul eğitimi olarak en çekici gelen Akdeniz Üniversitesi’ydi. Bu yüzden Akdeniz Üniversitesini tercih ettim.
Berivan: Okulun bulunduğu il ve çevresi itibariyle sıcak iklim şartlarını taşıması benim için önemliydi. Tabii ki Akdeniz Üniversitesi’nin eğitimi ve birçok başarıya imza atmış olması tercihimi çok etkiledi. Bu yüzden Akdeniz Üniversitesi’ni tercih ettim.
Neden bu bölümü tercih ettiniz?
Sinem: Çizimle uğraşmayı, yeni şeyler tasarlamayı seviyorum. Ayrıca lisede de inşaat bölümüne bu amaçla gitmiştim. Bu dalda ilerlemek adına tercihimi bu yönde kullandım.
Bahadır: Lisede bu bölümü okuduğum için, çizime ilgim ve yeteneğim olduğunu düşünüyorum. Ayrıca bu bölümün tarih ve sanat içerikli olması bu bölümü tercih etmeme sebep oldu.
Berivan: İç mimarlık, sınavda öncelikli hedefimdi. Mimari restorasyondan mimarlığa geçebileceğimi yaptığım araştırmalardan öğrendim. Ama şimdi iç mimarlık olmasa da bölümümden çok memnunum.
Tuğçe: Ben düz lise mezunuyum. Bölümü araştırdım, iş olanakları çok geniş. Bu yüzden bu bölümü tercih ettim.
Okulun bu bölüm için yeterli olduğunu düşünüyor musunuz?
Sinem: Okulun bulunduğu yerin konumu açısından, öğretmenlerin verdiği eğitimin yeterli olduğu görüşündeyim. Fakat bir atölyemiz olsaydı, birkaç uygulama yapabilseydik bölümümüz adına daha iyi sonuçlar alabilirdik.
Bahadır: Alan dolayısıyla tarihi bir yer burası. Bazı şeylere görsel olarak tanıklık etmek konusunda çok avantajımız var. Antalya bu konuda bereketli bir yer. Fakat bir atölyemiz olsaydı bölümümüz adına daha iyi olurdu.
Berivan: Olumsuz şartlar dolayısıyla eksik kalıyoruz. Okulda laboratuar ve atölyemizin olmaması bölüm açısından yetersizlik yaratıyor.
Tuğçe: Atölyemizin olmaması evet bizim için bir şanssızlık. Ama Serik MYO kadrosu olarak, çok iyi bir eğitim verildiği için şanssızlık hocalar tarafından en az kayıpla gideriliyor.
Bölüm mezunlarının iş sahasındaki avantajları nelerdir?
Berivan: Kendini geliştirdiği müddetçe hiçbir zaman boşta kalınmayacak bir bölüm ve meslek. Maddi açıdan gayet iyi imkanlar sağlıyor.
Sinem: İş bulma olanağımız oldukça fazla. Belediyelerde, vakıflarda, müzelerde, bir mimarın yanında güzel bir gelirle çalışabiliyorlar.
Tuğçe: Restorasyon alanının %60’ını Serik MYO oluşturuyor. Bu okuldan ve bu bölümden mezun olmak bizi avantajlı kılıyor.
Bölüm mezunları hangi alanda çalışabilir, hangi statüye sahip olurlar?
Sinem: Bu bölümden mezun olduğunuz zaman restoratör adını alıyoruz. Ayrıca mimar yanında çalıştığımızda ara eleman oluyoruz.
Berivan: Müze, arkeolojik kazılar, restorasyon sahaları, büro ve benzeri yerlerde tekniker olarak çalışabilirler.
Tuğçe: Ön lisans mezunu olarak bu bölümden restorasyon teknikeri olarak çıkıyoruz. Müzeler ve vakıflarda, belediyelerde çalışma imkanları var. Ayrıca kağıt üzerinde proje hazırlamada da çalışabilirler veya sahaya çıkıp, harcını karıp, duvarlarını da yapabilirler.
Tekrar bu bölümü tercih eder miydiniz?
Sinem: Bölüm eğitimimi iyi bir noktaya getirmek istiyorsam evet bu bölümü tercih ederdim. Fakat tercih edeceğim okul, uygulama alanında imkanı olan okullar olurdu.
Berivan: Tercih etme olasılığım yüksek olurdu. Çünkü akademik kadro, bu bölümde iyi yere gelebilmek için çok iyi.
Bahadır: Teknik kadrodan çok memnunum. Bölüm eğitimi çok iyi veriliyor, bu yüzden tercih ederdim.
Buket: Tercih ederdim. Çünkü restorasyonda en iyi eğitimin bizim okulda verildiğini düşünüyorum. Araştırdım, aynı bölüm okuyan arkadaşım dersleri bu seviyede işlemediklerini söylüyor. Bu yüzden ne kadar şanslı olduğumu anladım.
Okulun size neler kattığını düşünüyorsunuz?
Sinem: Bu bölümün bana fazlasıyla kazancı oldu. Önceleri tarihi eserlere sadece göz gezdirirdim. Kimin yaptığını, o yıllardaki tarihi merak etmezdim. Şimdi ise kim yapmış, hangi dönemde inşa edilmiş, amaç neymiş merak ediyor oldum.
Berivan: Hocalarımız mesleki alanlarında çok donanımlı kişiler. Eğitim konusunda hiçbir sıkıntı yok. Alanda çalışma, el becerisi, bakış açısı, insanları tanıma, meslek dalında geniş bakış açısına sahip olma konularında geliştik.
Bahadır: Kesinlikle bir şeyler kattı. Bunda hocaların tecrübeleri ve bize kattıklarıyla buradan çıktıktan sonra rahatlıkla çalışabileceğime inanıyorum. Tabii ki bunun en büyük yardımcısı iyi bir eğitim almış olmamızdır.
Hazırlayan: Feray BAYRAK – İrençin ERGELEN