Sosyal Ağlarda Biz >>




AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ SERİK MESLEK YÜKSEKOKULU 
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ BÖLÜMÜ 
KOORDİNATÖRÜ EMEL KAYNAKÇI 

Yüksekokulumuzda en çok öğrencisi bulunan program olan Turizm ve Otel İşletmeciliği programında, turizm sektörünün daha da gelişmesi için nitelikli elemanlar yetiştiriyor…Program hakkında bilgi almak isteyenler için mikrofonumuzu Turizm ve Otel İşletmeciliği program koordinatörü Emel Kaynakçı‘ya uzattık…

M.V: Serik Meslek Yüksekokul’unda Turizm ve Otel İşletmeciliği bölümünün kurulma amacı nedir?

E.K: Antalya, Belek ve Kadriye turizm bölgeleri olduğu için otellerin yatak kapasiteleri çok yüksek. Dolayısıyla buralarda kalifiye turizm personeli açığı bulunmaktadır. Okulumuzun konumu göz önüne alındığında Antalya’ ya en yakın ilçe, Belek ve Kadriye gibi tatil bölgelerinin de arasında kaldığı düşünüldüğünde Turizm Otel İşletmeciliği için ideal bir bölge olacağı düşünülmüş ve kalifiye personel yetiştirme amacıyla kurulmuştur.

M.V: Turizm ve Otel İşletmeciliği programı hakkında genel bir bilgi verir misiniz?

E.K: İlk sene programımıza gelen tüm öğrencilerimiz aynı eğitimi alıyorlar. 2. Sınıfta ise öğrenciler arasında bir branşlaşma gerçekleşiyor. Ön büro kat hizmetleri bir grup yiyecek içecek öğrencileri ise diğer grubu oluşturuyor. Yiyecek içecek eğitiminde hem yiyeceğe yönelik hem de servise yönelik eğitimler veriliyor.

M.V: Öğrencilerinize verdiğiniz eğitimin yeterli olduğunu düşünüyor musunuz?

E.K: Verilen eğitimin yeterli olduğunu düşünmüyorum açıkçası. Burası ön lisans programı olduğu için uygulamalı eğitimin ağırlıklı olması gerekiyor. Ancak şuanki koşullar el vermediği için verilen eğitimin teorik kısmı daha ağır basıyor ve teorik bilgileri ağırlıkta olan bir öğrenci grubu yetiştiriyoruz.

M.V: Okulumuzda uygulama alanındaki eksikliklerini nasıl gideriyorsunuz?

E.K:Okulumuzda yapamadığımız uygulamalı derslerimizi otellere giderek, oradaki değişik pozisyonda çalışan kişilerden çeşitli bilgiler ve tecrübeler edinerek, uygulamalı olan kısmı da halletmeye çalışıyoruz. Okulda uygulama alanımız olmayabilir ama bölgesel anlamda geçim kaynağı turizm olan bir yerdeyiz ve bu bizim için büyük bir avantaj. Bence bir mutfağımızın olmasındansa gidip yerinde görülmesi daha önemli. Biz derslerimizde bir hafta teorik yaptıysak diğer hafta otellerde farklı pozisyonlarda çalışan insanları okulumuza çağırarak konuşmalar yapmalarını sağlayarak bu eksiklikleri gidermeye çalışıyoruz.

M.V: Şuan yapımı devam eden ve seneye eğitime hazır olacak okulumuzun bu programdaki öğrencilere uygulama yapabilecekleri bir alan tanıyacak mı?

E.K: Her şey planlandı, öğrenci sayımıza uygun bir mutfak ayarlandı. Yiyeceklerin hazırlandığı, pişirilme ve depolama bölümlerinin olduğu bir ortam oluşturuldu. Öğrencilerimizin gördükleri teorik bilgileri, kendi eski bilgi ve tecrübeleriyle de birleştirerek denemeler yaparak kendilerini geliştirebilecekleri bir ortam sağlanmakta.

M.V: Serik Meslek Yüksekokulunu tercih edecek öğrencilerimizin mezun olan öğrencilerimizden daha şanslı olacağını söyleyebilir miyiz?

E.K: Kesinlikle söyleyebilirim 

M.V: Bu programı tercih edecek bir öğrencinin kişilik özellikleri nasıl olmalıdır?

E.K: Girişken ve sosyal bireyler olmalılar. Konuşma ve beden dillerini iyi kullanmalı güler yüzlü ve sabırlı bireyler olmaları gerekmektedir. Özellikle Antalya gibi bir bölgede çalışacaklar ise en az iki dil bilmeleri lazım.

M.V: Turizmin dezavantajları nelerdir?

E.K: Kesinlikle sezonluk iş olması yani öğrencilerimizin 12 ay boyunca aynı kurumda istihdam edilememesi. Bu en önemli sıkıntı... Bunun dışında otellerdeki çapraz geçişler öğrencilerin yükselmesini etkiliyor. Çünkü herkes otele kendi kadrosunu getiriyor ve kişinin kendisini tekrar göstermesi gerekiyor. Bunun dışında da başka bir handikapının olduğunu düşünmüyorum.

Hazırlayan: Merve VATANSEVER – Demet AVCI

                          Turizm ve Otelcilik İşletmeciliği Öğrenci Röportajı için Tıklayınız.